Podstawowymi narzędziami działań są:
Biuro prasowe
Narzędzie komunikacji z dziennikarzami, opowiadania o tematach istotnych zarówno dla Klienta jak i określonej grupy docelowej mediów. W skład biura wchodzą:
- określenie parafraz medialnych, stworzenie teczki prasowej, list eksperckich,
- określenie i przygotowanie dedykowanych baz dziennikarzy, mediów,
- regularne tworzenie informacji prasowych włączając wypowiedzi Klienta oraz ekspertów i autorytetów zewnętrznych,
- prowadzenie badań opinii, sondaży, wywiadów,
- dystrybucja informacji prasowych do mediów,
- monitoring mediów: prasa, internet, tv, radio,
- aktualizacja biura prasowego online.
Kampanie medialne
Badawcze, społeczne, informacyjne, projekty i wydarzenia medialne – działania komunikacyjne prowadzone w oparciu o motyw przewodni, kampanię, zawiera przesłanie z którym chcemy dotrzeć do odbiorców mediów, to również sposób na szerszą obecność medialną. Działania:
- tworzenie przesłania kampanii i jej odsłon,
- przygotowanie prezentacji kampanii,
- pozyskiwanie partnerów merytorycznych,
- pozyskiwanie patronów medialnych,
- prowadzenie badań ankietowych i wywiadów,
- przeprowadzanie kolejnych odsłon kampanii,
- monitoring mediów,
- komunikacja w mediach społecznych.
Biuro Prasowe działa niezależnie.
Kampanie Medialne wymagają działania Biura Prasowego.